Main Article Content
Abstract
Keywords
Article Details
Under the following term:
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
-
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
References
- Dirjen PU. 2013. Manual Desain Perkerasan Jalan Nomor 02/M/BM/2013.Direktorat Jendral Bina Marga. Kementrian Pekerjaan Umum.
- Federal Highway Administration. 1998. Life Cycle Cost Analysis in Pavement Desain (In Search of Better Investment Decisions). Federal Highway Administration: Pavement Division Interim Technical Bulletin, Publication No. FHWA-SA-98-079.
- Giyatno. 2016. Analisis Kerusakan Jalan dengan Metode PCI Kajian Ekonomis dan Strategi Penanganannya (Studi Kasus Ruas Jalan Ponorogo – Pacitan KM 231+000 Sampai Dengan Km 246+000, KM 0+000 di Surabaya). Tesis. (Tidak Diterbitkan). Universitas Muhamadiyah Surakarta.
- Ibrahim, Bachtiar. 1993. Rencana dan Estimate Real of Cost. Bumi Aksara. Jakarta.
- Mentri Pekerjaan Umum. 2011. Peraturan Mentri PU No. 13 tahun 2011.Direktorat Jendral Bina Marga. Kementrian Pekerjaan Umum.
- Peraturan Menteri Pekerjaan Umum Dan Perumahan Rakyat Nomor: 28/Prt/M/2016 Tentang Analisis Harga Satuan Pekerjaan Bidang Pekerjaan Umum.
- Ramadhani, Riska Intan. 2017. Evaluasi Tebal Perkerasan Lentur dengan Metode Bina Marga 2013 dan Metode Mekanik-Empirik Menggunakan Program KENPAVE Pada Ruas Jalan Jogja-Solo. Tugas Akhir. Universitas Islam Indonesia. Yogyakarta.
- Shahin, M. 1994. Pavement Management for Airport, Roads, and Parking Lots. New York: Springer Science and Business Media, LLC.
- Sukirman, S. 1999. Perkerasan Lentur Jalan Raya. Nova. Bandung.
References
Dirjen PU. 2013. Manual Desain Perkerasan Jalan Nomor 02/M/BM/2013.Direktorat Jendral Bina Marga. Kementrian Pekerjaan Umum.
Federal Highway Administration. 1998. Life Cycle Cost Analysis in Pavement Desain (In Search of Better Investment Decisions). Federal Highway Administration: Pavement Division Interim Technical Bulletin, Publication No. FHWA-SA-98-079.
Giyatno. 2016. Analisis Kerusakan Jalan dengan Metode PCI Kajian Ekonomis dan Strategi Penanganannya (Studi Kasus Ruas Jalan Ponorogo – Pacitan KM 231+000 Sampai Dengan Km 246+000, KM 0+000 di Surabaya). Tesis. (Tidak Diterbitkan). Universitas Muhamadiyah Surakarta.
Ibrahim, Bachtiar. 1993. Rencana dan Estimate Real of Cost. Bumi Aksara. Jakarta.
Mentri Pekerjaan Umum. 2011. Peraturan Mentri PU No. 13 tahun 2011.Direktorat Jendral Bina Marga. Kementrian Pekerjaan Umum.
Peraturan Menteri Pekerjaan Umum Dan Perumahan Rakyat Nomor: 28/Prt/M/2016 Tentang Analisis Harga Satuan Pekerjaan Bidang Pekerjaan Umum.
Ramadhani, Riska Intan. 2017. Evaluasi Tebal Perkerasan Lentur dengan Metode Bina Marga 2013 dan Metode Mekanik-Empirik Menggunakan Program KENPAVE Pada Ruas Jalan Jogja-Solo. Tugas Akhir. Universitas Islam Indonesia. Yogyakarta.
Shahin, M. 1994. Pavement Management for Airport, Roads, and Parking Lots. New York: Springer Science and Business Media, LLC.
Sukirman, S. 1999. Perkerasan Lentur Jalan Raya. Nova. Bandung.